ÖDEV ARŞİVİ
Sayın Ziyaretçimiz;
Ödev Veya Konu Anlatımları Kategorilerini Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekmektedir...
Ödev Arşivimizi Sadece Üyelerimiz Görebilir
ÖDEV ARŞİVİ
Sayın Ziyaretçimiz;
Ödev Veya Konu Anlatımları Kategorilerini Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekmektedir...
Ödev Arşivimizi Sadece Üyelerimiz Görebilir
ÖDEV ARŞİVİ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
ÖDEV ARŞİVİ

Özgür Arşiv
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 ÖSS 2009 Sınavı Rehberi ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 123
Paylaşımcı Puanı : 2147483647
Kayıt tarihi : 03/04/09

ÖSS 2009 Sınavı Rehberi  ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler Empty
MesajKonu: ÖSS 2009 Sınavı Rehberi ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler   ÖSS 2009 Sınavı Rehberi  ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler Icon_minitimeSalı Nis. 21, 2009 4:09 pm

ÖSS 2009 Sınavı Rehberi






ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler
İki Aşamalı Yeni ÖSS Sınav Sistemi



ÖSS Yeni Sınav Sistemi


<blockquote>Öğrenci
Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan,
2010 yılından itibaren uygulamaya konulacak iki aşamalı üniversiteye
giriş sınavının birinci basamağının mevcut sistemdeki ilk dört testin
soru sayısının biraz daha artmış, ikinci basamağının da eskiden
uygulanan iki basamaklı sistemin gelişmiş hali olduğunu belirtti.</blockquote>

Yarımağan, YÖK�ün kararıyla gelecek yıldan itibaren uygulanmaya başlayacak
yeni sisteminin ana hatlarını AA muhabirine anlattı.

Yeni sistemin iki aşamadan oluştuğunu, ikinci aşamada yabancı dil dahil toplam
beş ayrı sınav uygulanacağını ifade eden Yarımağan, birinci aşamanın Nisan
başlarında, ikinci aşamanın da Haziran sonlarında iki hafta sonu cumartesi-pazar
günleri gerçekleştirilmesinin planlandığını bildirdi. Yarımağan, "Yeni sistem,
eskiden uygulanan iki basamaklı sınava dönüş değil ama eskinin tam gelişmiş hali
denilebilir" dedi.

Üniversiteye girişte 1999�da geçilen sistemin olumsuz etkileri olduğunu belirten
Yarımağan, ÖSS�de ortak derslerin okutulduğu 9. sınıftan sonra soru
yöneltilmediği için öğrencilerin bu sınıftan sonraki sınıfların derslerine ilgi
göstermediğini belirtti. Dolayısıyla öğrencilerin üniversiteye "yetersiz"
geldiklerini kaydeden Yarımağan, şöyle konuştu:

"Mesela Matematik�ten, Fizik�ten, Kimya�dan 9. sınıf sonrasından hiç soru
sormuyorduk. Sormadığımız için de öğrenci o konuları sınıfını geçecek kadar
çalışıyordu, çok fazla kendini vermiyordu. Hatta şöyle olumsuz durumlarla ilgili
bize bilgi geliyordu: Bazı öğretmenler öğrenciye destek olmak için 11. sınıf
programındaki dersi anlatmıyor, (nasıl olsa bu konu üniversite sınavında
sorulmuyor) diye 9. sınıf ve ilköğretimdeki konuları tekrar ediyor. Amaç, daha
çok sayıda öğrenci üniversite sınavını kazansın, hem öğrenci avantajlı çıksın
hem de okul daha çok öğrenciyi üniversiteye soktuğu için avantajlı çıksın. Bu,
çok olumsuz bir durumdu.

Bu nedenle 2006�da biz bu olumsuz durumu kısmen düzeltmek için sistemi
değiştirerek, mümkün olduğunca lise müfredatını kapsayan sorular sormaya
başladık. Tabii bunu yaparken seçmeli derslerden değil, zorunlu derslerden
sorular soruyoruz. Yalnız bu değişikliği yaparken 1999 öncesine, yani iki
basamaklı sınava olduğu gibi dönmedik. Tek oturumda bunu gerçekleştiren bir
model oluşturduk. Tek oturumda, yani şu anda uygulanan sistemde hem ortak
müfredata dayalı sorular hem de lisenin son yıllarında okutulan zorunlu alan
derslerine dayalı sorular soruyoruz. Bu değişiklik, sistemin getirdiği eski
olumsuzlukların bir kısmını düzeltti. Öğrenci artık 9 ve 10. sınıftaki
Matematik, Fizik, Kimya, Sosyoloji, Psikoloji gibi derslere önem veriyor."

Yarımağan, mevcut sistemin de bazı olumsuzlukları bulunduğunu vurgulayarak,
sözlerini şöyle sürdürdü:

"Tek oturumda, 195 dakika süre vererek, bu süre içinde öğrenciden çok şey
istiyoruz. Bu süre içinde 10-15 dersteki bilgisini bize aktarmasını bekliyoruz.
Bu, ölçme açısından çok sağlıklı bir ortam değil. Öğrenci örneğin 15 dakika
Coğrafya, 20 dakika Tarih, 10 dakika Sosyoloji, 10 dakika Kimya sorusu
cevaplayacak. Birbiriyle çok da ilişkili olmayan sorulara cevap verecek. Üstelik
bazı derslerden öğrencinin bilgisini tam ölçmek de mümkün olmuyor. Mesela
Sosyoloji�den 3, Coğrafya�dan 8-10 soru soruyoruz. 3-5 ya da 8-10 soruyla
öğrencinin belirli derslerdeki bilgilerini ölçmek çok da sağlıklı olmuyor.

Mevcut sistemin olumsuzlukları, kısa sürede birbiriyle çok da ilgili olmayan
derslerden ölçme yapılması, ders düzeyindeki soru sayıları çok az olduğu için
ders düzeyinde ölçümlerin çok sağlıklı olmaması, puanlar hesaplanırken ders
düzeyinde değil ders grubu düzeyinde hesaplama yapılması... Mesela biz şu anda

Fen puanı hesaplıyoruz. Fen puanının içinde Fizik, Kimya, Biyoloji ayrımı
yapmıyoruz. Oysa yerleştirme sırasında üniversitelerdeki bazı programlar için
belki Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya�yı ayrı ayrı ölçmekte yarar var.

Ayrıca mevcut sistemde tüm sorular çoktan seçmeli. Tüm soruların çoktan seçmeli
olmasının eğitim üzerinde olumsuz etkisi var. Öğrencinin belli yetenekleri
gelişmiyor. Bütün bunları dikkate alarak yeni bir model geliştirdik."

"ÖLÇME-DEĞERLENDİRME AÇISINDAN DAHA SAĞLIKLI BİR SİSTEM"


Yarımağan, yeni sistemde "soru türlerinin değiştirilmediğini, tüm soruların yine
çoktan seçmeli test şeklinde olmaya devam edeceğini ancak ders düzeyinde ve o
dersten daha çok soru yöneltilerek bir ölçme yapılacağını"
vurguladı.

Yarımağan, "Öğrenciler bir sınavda birbiriyle ilgisiz konulardan değil,
birbiriyle ilgili birkaç dersten sorulara cevap verecek. Ölçmeyi eşit sürelerde
yaparak, ders puanlarının karşılaştırılabilir puanlar olmasını sağlayacağız.
Yani, ölçme değerlendirme açısından daha sağlıklı bir sistem oluşturuyoruz.

İleriye dönük olarak da çoktan seçmeli test soruları dışındaki soru türlerinin
sorulabileceği bir ortam yaratmaya, bunun altyapısını oluşturmaya çalışıyoruz"
diye konuştu.

2010�da uygulanacak iki aşamalı sınavın ilk aşamasının "mevcut sistemdeki ilk
dört testin soru sayılarının biraz artmış hali" olduğunu belirten Yarımağan,
soru sayısının ne kadar artacağına ilişkin kararın henüz verilmediğini ifade
etti. Yarımağan, "Şu anda uygulanan ÖSS�de ilk testlerde 30�ardan toplam 120
soru soruyoruz. 120 sorunun üstüne ikinci testler soruluyor ve öğrenci toplam
180 soru yanıtlıyor, 195 dakika da süre veriliyor. Yeni sistemde soru sayısı
160-180 dolaylarına çıkabilir. Verilen süre artmayacak, muhtemelen 3 saat
olacak" dedi.

Yarımağan, birinci aşamanın sonunda adaylar için sözel, sayısal ve eşit
ağırlıklı olmak üzere üç puan türü hesaplanacağını ancak bu puanların
aralıklarının ne olacağının henüz belirlenmediğini bildirdi. Birinci aşamadaki
puanlarla meslek yüksekokulları ve açıköğretime girilebileceğini ifade eden
Yarımağan, ayrıca bazı lisans programlarına da bu puanlarla girilebilmesine
yönelik düşünceleri olduğunu söyledi.

İKİNCİ AŞAMA NASIL YAPILACAK?

Birinci aşamada başarılı adayların ikinci aşamaya başvurma hakkı kazanacağını
kaydeden Yarımağan, ikinci aşamada dört ana alanda sınav yapılacağını, yabancı
dil sınavının da ayrıca gerçekleştirileceğini ifade etti.

Yarımağan, ikinci aşamadaki dört sınavın nasıl yapılacağını şöyle anlattı:


"Aslında bu sınavlar, bugünkü mevcut sistemde iki numaralı testlere karşılık
geliyor. Matematik-Geometri, Fen Bilimleri (Fizik-Kimya-Biyoloji),
Edebiyat-Coğrafya ve Sosyal Bilimler (Tarih-Coğrafya ve Felsefe grubu) sınavları
var. Aday, bu dört sınavdan hangilerine gireceğini bize başvurarak, bildirecek.

Normal koşullarda adaylar bu sınavlardan ikisine girecekler. Ortaöğretimde
bitirdikleri alana ve gitmek istedikleri bölüme bağlı olarak, bu sınavlardan
ikisine girmeleri yeterli olacak. Örneğin Fen-Mühendislik alanındaki programlara
gitmek isteyen adaylar, örneğin Matematik ve Fizik-Kimya-Biyoloji sınavına
girecek. Buna karşılık İktisat-İşletme grubundaki programlara gitmek isteyenler
ikinci aşamada Matematik-Geometri sınavıyla Edebiyat-Coğrafya sınavına girecek.
Sosyal Bilimler alanındaki programlara gitmek isteyen adaylar ikinci aşamada
Edebiyat-Coğrafya sınavı ile Sosyal Bilimler sınavına girecek. Yani adayların
çok büyük çoğunluğu iki sınava katılacak. Yabancı dil puanıyla öğrenci alan
programlara gitmek isteyen adaylar ise sadece yabancı dil sınavına girecek.

Yabancı dil sınavına gireceklerin diğer dört sınavın hiçbirine girmelerine gerek
yok. Ama aday birden çok gruptaki programlara gitmek, mesela hem Fen-Mühendislik
programlarından hem de İşletme-İktisattan tercih yapmak istiyorsa o zaman dört
sınavın üçüne girecek. Bir aday isterse bu beş sınavın beşine de girebilir. Ama
bu çok istisnai bir durum olur. Bence adayların yüzde 99�u iki sınava, küçük bir
kısmı üç sınava girecek. Dört ve beş sınava giren sayısı istisna olur."

ÖLÇME NASIL YAPILACAK?

Yarımağan, yeni sistemde "ölçme-değerlendirmenin" bugünkü sistemden farklı
yapılacağını bildirdi. Öğrencinin başarısının "ders düzeyinde" ölçüleceğini
ifade eden Yarımağan, yeni sistemin en önemli özelliklerinden birinin bu
olduğunu bildirerek, şunları kaydetti:

"İkinci aşamadaki sınavlarda mesela bir Fen puanı, Sayısal, Sözel ya da Eşit
Ağırlıklı puan olmayacak. Aday hangi sınava girmişse o sınavdaki tüm derslerin
puanı hesaplanacak. Mesela bir Fizik, bir Kimya, bir Biyoloji puanı olacak.

Düşündüğümüz başka bir şey, soru kitapçıklarını da derslere göre ayırmak ve
süreleri buna göre sınırlamak. Yani öğrenciye �Al sana 180 dakika, Fizik, Kimya,
Biyoloji sorularını bu sürede cevapla� demeyeceğiz. Sınavda adaylara Fizik
sorularını vereceğiz belli bir süre sonra alıp, Kimya sorularını, ardından diğer
dersin sorularını vereceğiz. Bu durumda bütün adaylar mesela Fizik sorularını
aynı sürede cevaplayacak. Dolayısıyla Fizik notları, eşit sürelerde
cevaplanacağı için birbiriyle karşılaştırılabilir notlar olacak. Şimdi mevcut
sistemde öğrencinin Fizik notlarını hatta Fen puanlarını birbiriyle
karşılaştırdığımızda, bazı şüpheler var. Çünkü mevcut sistemde Fen sorularını
cevaplamak için bir aday yarım saat harcıyor, diğer bir aday bir saat harcıyor.
Yarım saat ve bir saat gibi farklı sürelerde cevaplanan soruların sonuçlarını
birbiriyle karşılaştırdığınızda bu eşitsizlik oluşturuyor. Yeni sistemde
ölçmenin daha sağlıklı olmasını sağlayacağız. Zaten gerek lisede, gerekse
üniversitedeki tüm sınavlarda bu şekilde yapılıyor. Öğrenci hiçbir zaman lisede
Fizik ve Kimya sınavına birlikte girmiyor. Üniversitede de böyle."

HESAPLAMA


Adayların yerleştirme puanları hesaplanırken hem ilk aşamadaki sınavda hem de
ikinci aşamada katıldığı sınavlardaki başarıların dikkate alınacağını vurgulayan
Yarımağan, birinci aşamadaki sınavın etkisinin ne kadar olacağının henüz
belirlenmediğini bildirdi. Yarımağan, hesaplamada izlenecek yolu şöyle aktardı:


"Örneğin Fen-Mühendislik programlarına girerken kullanılacak olan puanlar için
birinci aşama artı ikinci aşamadaki Matematik-Geometri ve Fizik-Kimya-Biyoloji
sınavı... Dolayısıyla aday toplam üç sınava girmiş olacak.
Bu üç sınavın sonuçları hesaplama yapılırken birbirine yakın oranlarda
kullanılacak. Üç sınavın içinde tabii alt testler var. Mesela birinci sınavda
Türkçe, Fen testleri vardı, ikincisinde Matematik, Geometri, Fizik, Kimya,
Biyoloji. Bunların hepsini kullanarak çok sayıda puanlar oluşturacağız. Örneğin
sayısal grup için bir tek puan olmayacak. Bugünkü sistemde sayısal için tek bir
puan var ve bu puan hem tıp fakültesi hem hemşirelik hem eczacılık hem fizik
mühendisliği hem bilgisayar mühendisliği hem astronomi hem makina mühendisliği,
hem ziraat mühendisliği gibi birbiriyle benzer olmayan programların hepsi için
kullanılıyor.

Yeni sistemde farklı puan türleri oluşturarak her puan türü için o puan türünün
gerektirdiği bilgilerden oluşturulmuş bir sistem geliştireceğiz. Mesela tıp
fakültesi için eğer Kimya ve Biyoloji bilgisi daha önemliyse tıp fakülteleri
için bu derslerin ağırlığını biraz arttıracağız, tıp fakülteleri öğrenci alırken
bu derslerin ağırlıklı olarak hesaplandığı puan türünü kullanacak. Makina
mühendisliğine girerken Matematik ve Fizik�in ağırlığının daha çok hesaplandığı
puan türleri kullanılacak. Bir tane sayısal puan yerine belki adı sayısal da
olmayan örneğin 5-6 veya 8-10 tane çeşitlendirilmiş puan türü olacak. Yani ana
puan türleri kendi içlerinde çeşitlendirilecek."

Yarımağan, üniversitelerdeki hangi programların, hangi derslerin ağırlıklı
olduğu puan türlerini kullanacaklarının fakültelerin de görüşü alınarak
belirleneceğini ifade etti.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://dersanem.yetkin-forum.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 123
Paylaşımcı Puanı : 2147483647
Kayıt tarihi : 03/04/09

ÖSS 2009 Sınavı Rehberi  ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler Empty
MesajKonu: Geri: ÖSS 2009 Sınavı Rehberi ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler   ÖSS 2009 Sınavı Rehberi  ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler Icon_minitimeSalı Nis. 21, 2009 4:10 pm

ÖSS 2009 Başvuru Tarihleri





ÖSYM�den yapılan yazılı
açıklamada, 2009 Öğrenci Seçme
ve Yerleştirme Sistemine (ÖSYS)
başvuru işlemlerinin


16 Şubat-27
Mart 2009
tarihleri arasında
yapılacağı belirtildi. 2009-ÖSYS�ye, 2008-2009 öğretim
yılında ortaöğretim kurumlarının
lise veya dengi okullar ile
açıköğretim lisesinin son
sınıfında okuyan öğrenciler,
ortaöğretim kurumlarının son
sınıflarında beklemeli durumda
bulunanlar,ortaöğretim
kurumlarının dışarıdan bitirme
sınavlarına girenler,
ortaöğretim kurumlarını bitirmiş
olanlar,ortaöğretimlerini
yabancı ülkelerde yapanlardan
durumları bu şartları taşıyanlar
başvurabilecek. Sınava
belirtilen özellikleri taşıyan
yabancı uyruklu ve uyruksuz
adaylar da başvurabilecek ancak
bu adaylar ÖSS sonuçları ile
2009-ÖSYS Yükseköğretim
Programları ve Kontenjanları
Kılavuzunda yer alacak
yükseköğretim programlarına
yerleştirilmeyecek.
2009-2010 öğretim yılında
yükseköğretimin tüm lisans ve
önlisans (meslek yüksekokulları
ile açıköğretim önlisans
programlarına sınavsız geçiş
dahil) programlarına girmek veya
yurtdışında öğrenim görmek
isteyen adayların da
2009-ÖSYS�ye başvurmaları
gerekiyor.
KILAVUZ 2 TL
KARŞILIĞINDA ALINACAK

Ortaöğretim kurumlarının son
sınıfında okumakta olan
öğrenciler okullarının bağlı
olduğu başvuru merkezinden,
mezun adaylar diledikleri
başvuru merkezlerinden
içerisinde 2009-ÖSYS Aday Bilgi
Formu da bulunan "2009-ÖSYS
Kılavuzu"nu 2 TL karşılığında
edinebilecek. Mezun adaylardan
2007 veya 2008 ÖSYS�ye
başvurmamış olanlar ile son
başvurusuna göre öğrenim
bilgilerinde değişiklik olanlar
başvurularını istedikleri
başvuru merkezlerine
yapabilecek. Mezun durumdaki
adaylardan 2007 veya 2008
ÖSYS�ye başvurmuş olan ve
öğrenim bilgilerinde değişiklik
olmayan adaylar ise
başvurularına isterlerse
bireysel olarak internet
aracılığıyla isterlerse
diledikleri bir başvuru
merkezine yapabilecek.
Ortaöğretim Kurumu Müdürlükleri,
ÖSYS Sınav Merkezi
Yöneticilikleri ve ÖSYM
Büroları, başvuru merkezi olarak
görev yapacak. Sınavsız geçiş
dahil 2009-ÖSYS�ye ilişkin
başvurma, sınav, değerlendirme
ve yerleştirme ile ilgili
kurallar ve işlemler, kılavuzda
yer alıyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://dersanem.yetkin-forum.com
 
ÖSS 2009 Sınavı Rehberi ÖSS 2009 Sınavı Rehberi, ÖSS 2009 Hakkında Haberler ve Gelişmeler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» OpeD farkıyla 5 deneme sınavı...
» 10 sınıf bilgisayar uygulamaları sorumluluk sınavı soru ve cevapları
» ÖSS Hakkında
» 3d MAX Hakkında Nerşey..
» Bios Hakkında Bilgi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ÖDEV ARŞİVİ :: Dersane-ÖSS-YDS :: Tercih Rehberi-
Buraya geçin: