ABS SİSTEMLERİNİN ÇALIŞMASI
Esasında uçaklar
için geliştirilmiş olan ABS tekerler üzerinde bir tür basınç sınırlaması
esasına göre çalışır. Böylece fren kilitlenmesi (aracın kayması) olmadan
maximum durma kuvveti uygulanmış olur. Eğer standart frenlere çok sıkı
basarsanız, tekerler kilitlenir ve arac sanki kızak kayması gibi kaymaya
başlar, bunun sonucunda yön kontrolu kaybolur. Eğer yön kontrolu kaybolursa,
araç düz bir çizgi üzerinde kızak gibi kaymaya başlar. ABS sürücüyü kuvvetli
fren yaparkende yönünü kontrol imkanı verir.
Eskiden (yada hala
şimdi bir çok araçta) sürücüler frenleri nasıl "pompalayacaklarını"
bileli yada kilitlenmeyi önceden sezip durmaları gerekse bile ayaklarını fren
pedalından çekip kızaklanmayı önlemeleri gerekir (sadece bir tekerde bile
kızaklanma başladıysa ayağınızı frenden hafifçe çekip tekrar frene
basmalısınız)
Çalışma sırasında
tekerhızı algılayıcıları her seviyede kontrol ünitesine elektronik sinyaller
gönderirler. Eğer fren sırasında teker kilitlenmesi algılanırsa, bilgisayar
valf ünitesine teker silindirine hidrolik basıncını sınırlamasını bildirir.
ABS sistemi kendini
araç her kullanıldığında ve her fren yapıldığında kontrol eder. Eğer bir hata
bulunursa sistem kendini "off" (kapalı) pozisyona getirir ve frenler
ABS sistemi yokmuş gibi düz sistem olarakda çalışabilir.